Golfbanor i Uppsala län

Våra golfbanor

Välkommen till vår 36-hålsanläggning som erbjuder något för alla, oavsett om du är nybörjare eller proffs.

18-hål mästerskapsbana

Stora banan

Upplands bästa golfbana samt en av de bästa i Sverige. Banan anlades ursprungligen 1964 och totalrenoverades 2007-2010. Stått värd för Dam-EM 2020, Klubblag-SM herrar 2021 och 2022.

9-hål skogsbana

Mellanbanan

Lagom, medium, mellan. Mellanbanan passar de absolut flesta.  En tekniskt utmanande skogsbana med stora ondulerade greener och utsökt utnyttjande av naturen.

9-hål Pay & play

Lilla banan

Lilla banan är en kortare pay & play-bana med 9 hål. Den är en dröm för nybörjare och för de som inte slår så långt. Banan är öppen för alla, utan krav på grönt kort, med ordinarie greener året runt.

Bokningsregler

För gruppbokning vänligen kontakta oss via info@upsalagk.se.

Identifiering av spelare vid bokning

• Vid bokning gäller att samtliga spelare ska identifieras med Golf-ID.

Avbokningsregler

• Om medlem ej har avbokat starttid senast 12 timmar i förväg, se “No show”.
  • Om gäst ej avbokat starttid senast 12 timmar i förväg debiteras 50% av ordinarie greenfee per utebliven spelare.

Spelare kan inte själv avboka via Min Golf inom 12 timmar från starttiden.

No show (ej ankomstregistrerad eller utebliven närvaro)

• Om medlem, vid två eller fler tillfällen inte kommer till bokad starttid eller inte har bokat av densamma enligt avbokningsreglerna äger klubben rätten att fakturera medlemmen avgift på 100kr per tillfälle.
  • Om medlem, vid två eller fler tillfällen inte ankomstregistrerar, Se ”Övrigt”, äger klubben rätten att fakturera medlemmen avgift på 50 kr per tillfälle.

Handicapgränser

• Stora banan – Medlemskap i golfklubb krävs. Max handicap i bollen är 120,0.
  • Mellanbanan – Medlemskap i golfklubb krävs. Max handicap i bollen är 216.
  • Lilla banan/“pay & play” – alla är välkomna.

Policy för introduktionskort

• SGF:s och UGF:s introduktionskort samt PGA, GAF och SGA-kort kan nyttjas för besök hos oss på Upsala GK i tjänste- och studiesyfte förutsatt att besöket anmälts minst en dag i förväg.
  • Vid deltagande i tävling eller företagsgolf/gruppbokning kan ovanstående kort ej användas för betalning av greenfee.
  • Möjlighet till spel för innehavare av korten gäller vid ett speltillfälle per säsong.
  • Besök ska anmäls i förväg till info@upsalagk.se.

Övrigt

• För bästa spelrytm på banan kommer bokningar i möjligaste mån att fyllas upp till 4-bollar.
  • Klubben äger rätten att flytta bokade spelare till närliggande starttid vid behov.
  • Ankomstregistrering ska ske senast 15 minuter före starttid på via MinGolf eller i receptionen.

Stora banan

Tidsbokning gäller alla dagar 05:00-20:00 på Stora banan, pegränna övrig tid.

Stora banan är alltid stängd för banskötsel måndag till fredag 06:00-06:59. Hål 10 står till förfogande under tidsperioden.

Samtida bokningar

• 7-dagarsmedlem kan samtidigt vara inbokad på tre (3) starttider, varav tre (3) gröna, en (1) gul & en (1) röd.
  • Vardagsmedlem kan samtidigt vara inbokad på tre (3) starttider, varav tre (3) gröna, en (1) gul & en (1) röd måndag-fredag.
  • Medlem kan boka starttid 14 dagar innan speldag.

Gråtider

Gråtider är låsta för bokning på plats, :50-tiden mellan 10:00-14:59. Den närmsta gråtiden behöver vara fullbokad innan anspråk görs på nästa gråtid. Spelare som har samtida starttider bokade enligt ovan, kan boka gråtid utan att påverka övriga bokningar.

Reserverade starttider

• Företagsmedlemmar har företräde på tisdagar 13:30-14:50 och fredagar 8:30-9:50.
    Ej bokade tider (3) dagar innan beskrivna ovan, öppnas för medlemmar och gäster.

Mellanbanan

På Mellanbanan är varannan tid bokningsbar, alla dagar 05:00-20:00, gråtid varannan samt pegränna övrig tid.

Samtida bokningar

• Medlem kan samtidigt vara inbokad på tre (3) starttider, varav tre (3) gröna, en (1) gul & en (1) röd.
  • Medlem kan boka starttid 14 dagar innan speldag.

Gråtider

Gråtider är låsta för bokning på plats, varannan tid mellan 05:00-20:00. Spelare som har samtida starttider bokade enligt ovan, kan boka gråtid utan att påverka övriga bokningar.

Väderförhållanden

Frost eller dimma

• Starttider stryks om det inte går att spela p.g.a. frost eller dimma.

Åska (gäst)

• Om du har spelat mindre än 9 hål och måste bryta erhåller du en värdecheck som gäller för spel på aktuell bana vardag/helg (beroende på vilken dag du spelar).
  • Om du har spelat mer än 9 hål och måste bryta erhåller du 50% rabatt vid nytt besök.

Ospelbar bana på grund av häftigt regn (gäst)