Hej alla medlemmar,

Tillbaka i Uppsala efter några härliga påskdagar i Köpenhamn, där jag bland annat gjorde ett besök på Köpenhamns Golfklubb. En intressant upplevelse då golfbanan ligger i ett naturreservat med fritt strövande kronhjortar, som för dagen bestämt sig för att beta det gröna gräset på rangen.

Med tanke på att det var fullständig snöyra för drygt en vecka sen kunde jag bara hoppas att påsken skulle bli solig och varm. Vi har haft vår första demodag för säsongen på Upsala GK. Det har varit många flitiga golfare som slagit bollar på rangen under påskdagarna, vilket är fantastiskt. Så kul med liv och rörelse på klubben. Längtan är stor efter att säsongen 2022 startar med spel på våra banor.

”En plats för alla, en plats att längta till”

Vintern har varit tuff för golfbanan med växlande väder, som inneburit allt ifrån plusgrader till snöstorm under de senaste månaderna. Äntligen kommer värme vilket ger gräset möjlighet att börja växa. Med detta tuffa klimat så är det en del skador som gör att det tar ett tag innan det växer igen. Banan kommer bli bra, men vi får bara ha tålamod.

Om ni besökte klubben i helgen har ni förmodligen sett en del av våra golfande juniorer. I början av påsklovet var de på läger i Skåne tillsammans med Tessan och Bosse samt några av klubbens duktiga juniorledare. ”Glädje, Gemenskap & Utveckling”, genomsyrade påsklovslägret.

Följ gärna juniorernas äventyr på instagram @ junior_elit_upsalagk

Kommande aktiviteter

22/4 Vardagsgolfen uppstartsmöte.

23/4 Prova på Golf för kvinnor/tjejer.

25/4 Damernas uppstartsmöte med modevisning.

27/4 Seniorernas uppstartsmöte.

Vad gör styrelse just nu?

Styrelsen har haft ett konstituerande möte och vårt första styrelsemöte är den 27/4. Det är en härlig stämning i gruppen och gott om idéer. Mer information kommer efter styrelsemötet. Kontakta oss gärna och lägg fram dina synpunkter via styrelsen@upsalagk.se eller ring styrelsens kommunikatör Anders Kylesten på 0722-493243.

Bästa golfhälsningar,
Karin Kraft