Golftränare

Våra tränare

Vi är stolta över vår träningsverksamhet! Oavsett om du är knatte eller senior, nybörjare eller proffs, finns vi här för att hjälpa dig att utveckla din golf. Vår personal är PGA-utbildad, vilket är golfens yttersta kvalitetsstämpel.

Niclas Olofsson

Jakob Remon

Bosse

Bosse Holmström

Jakob Remon

Jag inledde min golfkarriär i mitten av 00-talet på Kåbo GK och har blivit en riktig golfnörd under åren som gått. När jag började på golfgymnasiet i Uppsala 2010 så kändes bytet till UGK naturligt.

Har under åren på UGK spelat både i herr och juniorlag, spelat på juniortourerna och svenska minitouren och även suttit i styrelsen från 2014 fram tills 2018. Våren 2018 så gick jag PGAs TAU, Tränar Assistent Utbildning, och fick mersmak på tränaryrket. Under hösten 2019 så började jag PGAs HTU, Högre Tränar Utbildning, och blev diplomerad PGA Pro i mars 2022. Utöver det så har jag jobbat åt klubbtillverkaren PING och kört deras demotour/utprovningstour 2015 och 2016. Jag har också hunnit vara ute i Europa och gått caddie åt Anton Karlsson på Europatouren.

Vill ni prata klubbor eller bara golf allmänt så hör av er. Jag ser fram emot att träffa er under säsongen!

Bosse Holmström

Min golfbakgrund började på Östersund-Frösö GK. Där jobbade jag med såväl ungdomsverksamhet samt huvudansvarig för elitdamer under 6 år. 2005 flyttade jag till Uppsala och UGK blev det naturliga valet med eftersom jag hade min 12 åriga dotter med mig.

Under mina år i klubben har jag funnits med i ungdomsverksamheten på olika nivåer genom åren inte minst genom min dotter. Vid sidan om golfen jobbar jag med ledarskapsutveckling och coaching, framförallt inom flygbranschen. Tränarmässigt har jag har gått Svenska Golfförbundets utbildningar steg 1, 2 och 3 (elitcoachutbildning)+ svingteknik.

Jag har jobbat som assisterande tränare på ungdomssidan under de senaste åren och de flesta har säkert sett mig på söndagar och kvällar med ett antal ungdomar då jag varit huvudtränare för de yngre grupperna upp till ca 12 år.

Jag ser fram emot att möta alla såväl nya som gamla medlemmar under säsongen!