Fullt hus på Håmö

Under helgen 7-8 september har det varit fullt med aktiviteter på Håmö.

Under lördagen gästades vi av Sveriges Veteranförbund som i år spelade sin årliga tävling Veteransvingen på Upsala GK. 54 veteraner med erfarenhet av internationella uppdrag gjorde upp om segern.

Samtidigt var det levlingsdag för våra yngsta medlemmar, där de visar upp sina färdigheter för att nå grönt kort eller kanske deltagande i någon av våra utvecklingsgrupper.

Under söndagen vimlade det att golfspelare på Håmö. Juniorerna i Uppland spelad Rajder Kopp på Mellanbanan. Vi gästades av flera leverantörer som presenterade sina produkter på rangen. Träningsgrupper sågs förbättra sina färdigheter på övningsområdena och som kronan på verket spelades Klubbmästerskapen för äkta makar/sambos på Stora banan i form av foursome med och utan handicap.

Anna Rummel och Anton Karlsson kan nu titulera sig klubbmästare eftersom de i överlägsen stil vann såväl scratchtävlingen som hcp-klassens vandringspris. Stort grattis till er!

Prispallen KM äkta makar/sambos

1. Anna Rummel och Anton Karlsson, 73
2. Elin Bergblom och Marcus Eklund, 79
3. Susanne Jonsson och Tony Jonsson, 83