Fakturainformation - Frågor & svar

Har du frågor om din faktura? Då har du kommit helt rätt.

I början av mars skickas fakturorna ut för 2024.

Majoriteten får fakturan via e-post, på den adress som är registrerad i MinGolf. Saknas/felaktig adress, skickas fakturan brevledes till postadressen i MinGolf.

Allmänna frågor

Hur ser fakturan ut?

Vem är avsändare?

Fakturan skickas med e-post via Fortnox, adress ”faktura-no-reply@fortnox.se”.

Vem är betalningsmottagare?

Håmö Golf AB, som är Upsala golfklubbs helägda driftbolag. Bankgironummer 5232-7665. Ange fakturanummer (högst upp till höger) i meddelande/OCR-raden.

Kan jag delbetala fakturan?

Ej Aktivt Medlemskap? (Min Golf)

Ditt medlemskap aktiveras per automatik cirka en vardag efter att betalningen bokförts.

Betalningsvillkor

Hur lång tid har jag på mig att betala?

30 dagar från fakturadatum. Är fakturan obetald sju (7) dagar efter förfallodatum skickas även en påminnelsefaktura med en lagstadgad påminnelseavgift á 60kr utöver det ursprungliga beloppet.

Vad händer om jag inte betalar?

Är fakturan obetald sju (7) dagar efter förfallodatum skickas även en påminnelsefaktura med en lagstadgad påminnelseavgift á 60kr utöver det ursprungliga beloppet. Vi reserverar oss rätten att ställa ut inkassokrav vid utebliven betalning efter påminnelseavisering.

Hur byter jag medlemskapskategori?

Sista datumet att anmäla kategoriändring är 31/12. Kategoriändring efter att fakturan mottagits görs skriftligen till info@upsalagk.se mot en administrativ avgift på 300kr per medlemskap.

Hur begär jag utträde ur klubben?

Sista datumet att begära utträde är 31/12. Utträde efter att fakturan mottagits görs skriftligen till info@upsalagk.se mot en administrativ avgift på 300kr per medlemskap.

Friskvårdsbidrag

Hur får jag ett friskvårdskvitto?

Hör av dig till info@upsalagk.se efter genomförd betalning!

Är vi anslutna via Epassi?

Nej, det är vi inte. Anledningen till detta är serviceavgiften på 10% Epassi belastar oss, per kund, vilket inte går att rättfärdiga gentemot dig som medlem.