Golfbanor i Uppland - 18-hålsbanan

Stora banan

Klubbens stolthet, Upplands bästa golfbana samt en av de bästa i Sverige.

Förutsättningar: Total handicap i bollen får inte överstiga 144 och endast en spelare i bollen med handicap 37-54. På våra två 9-hålsbanor har vi inga handicapbegränsningar.

18-hålsbanan

Stora banan...

anlades ursprungligen 1964 och totalrenoverades 2007-2010. Alla greener, greenområden, fairways och teen byggdes om. Banan fick delvis en ny sträckning med 4 nya hål.

Ombyggnationen bedömdes av Golf Inc. som världens näst bästa ombyggnad 2011. Det var den Sverigebekanta arkitekten Bob Kains som fick uppdraget och ansvaret. Sedan dess har ytterligare förbättringar gjorts, framförallt nya bunkrar med vit sand (marmorkross).

Banguide kommer!

"Bana i toppskick"

Upsala GK levererar en bana i toppskick och service i världsklass. (Lag EM Damer 2020-09)

Katarina Vangdal
Sveriges Förbundskapten

"Vilka greener ni har!"

Stort tack för ett strålande arrangemang och för att vi fick komma och spela på er fina bana. Vilka greener ni har! (H60 Sverige-final 2021-09)

Ulf Bergstrand
Lagkapten H60 Svensk Golf Senior tour

"Bästa banan vi spelat på något EM"

Banan var otroligt bra, både skicket och layouten. Det är den bästa banan vi spelat på något EM och det är roligt att kunna visa upp en sådan bana för andra länder. (Lag EM Damer 2020-09)

Fredrik Wetterstrand
Coach damlandslaget

Upsala GK arrangerade Lag-EM för damer 2020 samt Lag-SM för herrar 2021 där vi tog guld på hemmaplan! Historiskt har banan även stått värd för bland annat Lag-EM för pojkar 1999, SM-Match för seniorer och juniorer och ett flertal Tourtävlingar både för herrar och damer.