Politikergolfen avgjord

Sveriges, vad känt är, enda golftävling för politiker avgjordes för tredje året i rad på Upsala golfklubb den 5 augusti i strålande högsommarväder. Politikerna spelade slaggolf med handicap på Stora banans första nio hål.

Vinnare av Politikergolfen blev hemmaspelaren Ola Lindberg, som nu får titulera sig ”Årets golfpolitiker”. Han gick runt de nio hålen på sitt eget par – 36 slag netto.

Två kom Sofia Andersson med 38 slag netto, och trea blev förra årets vinnare Lars-Gunnar Sjöö med 40 slag netto.

Politikerna ledsagades runt banan av klubbens juniorelit representerade av Albin Arnshoff, Noa Holmberg och Theo Northun.

DSC_0058

Petter Melin slår en texaswedge mot hål på Ellen Fries (hål 4).

DSC_0061

Theo Northug sätter parputten på Ellen Fries och når bästa resultatet av juniorenlitspelarna (+1).

DSC_0074

Albin Arnshoff har hamnat i trubbel efter andralaget på The Svedberg (hål 5), men når greenen på tredjeslaget med en pitch.

DSC_0076

Sten Sundeman kämpar med Jane (bunkern kort höger om greenen på The Svedberg).

DSC_0094

Fjolårssegraren Lars-Gunnar Sjöö i en stilstudie från The Svedberg.

DSC_0098

Noa Holmberg tar sig ur Karin (bunkern till höger om green på The Svedberg).

DSC_0079

Sofia Andersson puttar på The Svedberg och når en fin andraplats i tävlingen.