Berätta golfhistorier

Du kanske har läst ”De bästa golfhistorierna”, ”Oss golfare emellan” eller någon annan bok med golfhistorier av författaren P. G. Wodehouse. Om inte, så är det ett gott tips om lättläst litteratur under din stund i hängmattan, på badstranden eller på golfklubbens terrass under sommaren.

Genom Birger Svenssons digra bildmaterial, som finns bevarat i klubbrummet på ovanvåningen i vårt klubbhus, kan vi visuellt följa Upsala Golfklubbs utveckling under åren.

Som medlemmar i klubben har vi säkert alla varit med om dråpliga händelser ute på banan. Historier om framgånger, incidenter och möten får oss att minnas våra golfrundor och skapar glädje både för oss själva och andra. Dessa historier är värda att bevara och föra vidare.

Nu ber vi dig att skriva ned dina speciella minnen från händelser som inträffat på banorna vid klubben. Vi vill samla in goda historier som kan sprida glädje till klubbens medlemmar och kommande generationer.

Skicka ditt bidrag till styrelsen@upsalagk.se.

Tänk på följande när du skriver:

• Ange var på banan historian inträffade – en speciell bunker, dike, tee, green, damm, eller vad det nu kan vara.
  • Ange namn på de som var med i händelsen.
    (I framtiden kanske personen får en bunker, en damm eller ett dike uppkallat efter sig.)
  • Beskriv händelsen så detaljerat som möjligt.
  • Ange hur du vill bli kontaktad om vi vill ställa frågor om historian.

Så småningom kan kanske ett redigerat material mynna ut i Upsala Golfklubbs egen bok med golfanekdoter.

Välkommen med ditt bidrag!
Vill du hellre berätta historian och att jag skriver ned den så är du välkommen att höra av dig så bokar vi en tid för detta.

Anders Kylesten
styrelsens kommunikatör