Betala årsavgifterna för 2024

Det är redan många som har betalat sin årsavgift för 2024. Vi tackar er för detta. Ni har bidragit till att slå klubbrekord i att betala avgifterna tidigt.

Men några medlemmar har frågat hur man praktiskt går tillväga, så här kommer några upplysningar:

Årsavgiften består av två delar: medlemsavgift och spelavgift. Avgifternas storlek beslutades av medlemmarna vid årsmötet 2023. Spelavgiften är olika stor beroende på vilken typ av medlemskap som du har.

Sedan den 1 november har det varit möjligt att betala bägge dessa avgifter via mingolf.golf.se. När du loggat in på mingolf kommer du att se tre blåa knappar bredvid varandra: Hitta starttid, Sök tävling, Obetalda avgifter.

Om du klickar på knappen ”Obetalda avgifter” får du upp en lista på de avgifter du har att betala. I vår klubb är det alltså två avgifter som ska betalas, men är du medlem i flera klubbar kan du ha flera avgifter att betala. Om du inte ser alla avgifterna från början kan du rulla sidan så att alla kommer upp. Längre ned på sidan finns också information om hur du betalar med MoreGolf Mastercard och hur du kan delbetala beloppen.

Väljer du att inte betala årsavgiften via mingolf kommer du istället att faktureras beloppen under våren.

Tidigare utsänd information

Den 31 oktober 2023 skickade klubbledningen ut e-post till alla medlemmar med nedanstående information. Upplysningar har även kunnat läsas som en av nyheterna på vår hemsida sedan dess. Här kommer texten i repris:

Fakturering av årsavgift

Vi kommer även i år att erbjuda betalning av medlems- och spelavgifter i MinGolf. Detta är även möjligheten till delbetalning, om man inte använder MoreGolf Mastercard. (klicka på länken för att läsa mer), då FINQR upphör att leverera fakturorna framöver.

Planeras det utlandsresa med golf efter årsskiftet rekommenderas betalning i MinGolf för att medlemskapets giltighetstid ska förlängas per automatik, innan fakturorna skickas ut runt mars.

Kom även ihåg sista datumet att göra ändringar i medlemskapet, 31/12. Vid senare ändringar tillkommer det en avgift på 300 kr per medlemskap.