Bokningsnyheter & medlemskort

Inför 2023 sker ett par förändringar när det kommer till bokningsregler, samt införande av tidsbokning på Mellanbanan.

Vi får i dagsläget inte tillräckligt med statistik på mängden spel med endast bollränna på Mellanbanan. Från i år kommer varannan tid vara bokningsbar. Bokning av starttid på Mellanbanan påverkar inte antalet bokningar på Stora banan.  Vi vill höja statusen på Mellanbanan för att få fler greenfeegäster och medlemmar som utnyttjar vår gömda juvel. Det viktigaste är att få bättre data på mängden spel samt när det inträffar, och i sin tur kunna fördela resurserna rätt. Startförbud vid exempelvis tävling blir också lättare att administrera.

Antalet samtida bokningar på Stora banan kommer att 2023 uppgå till 2, varav 1 på helg, med ett 14-dagarsfönster. Tävlingsronder exkluderat. Enkelt summerat så har vi 240 bokningsbara starttider per dag, vilket ger 3360 tider på 14 dagar. Med diverse tävlingar och startförbud så får inte alla chansen att hitta en lämplig tid för golfspel. Vill man skräddarsy sitt medlemskap, blir årets höjdpunkt Medlemskorten, läs mer under videon.

vårhälsning tn

Klicka sedan på spelaren!