Digitalt medlemskort

”När kommer etiketterna till bagbrickorna?” var det förvisso länge sedan någon frågade, men vi trots detta sökt ett nytänkande medium som agerar bevis på aktivt medlemskap i Upsala Golfklubb. Det landade på appen Cardskipper som bland annat används av PGA of Sweden, samt Svenska Fotbolls- och Ishockeyförbundet. Det är alltså inte omöjligt att du redan kommit i kontakt med den, vilket är smidigt då den agerar just digital plånbok för flera medlemskort.

Användningsområden är bland annat för styrkande av medlemskapstyp på banan (Golf-ID räcker), restaurangen, shopen och samarbetspartners. Den skapar också möjligheten att kommunicera erbjudanden från klubben.

Utrullningen har redan börjat, med en medlemskapstyp i taget, och förväntas bli klar i nästa vecka. Gör dig redo genom att ladda ned appen Cardskipper i App Store eller Google Play.

Smakprov på användning: Tack vare vårt samarbete med Elite Hotel Uppsala, erhåller våra medlemmar 25% rabatt på mat på The Bishops Arms, mot uppvisande av medlemskort.

medlemskort

Exempel på hur kortet kan se ut i appen.