Indoorspecial

För att avrunda året kommer här en smällkaramell proppad med information om: inomhus-, indoor- & simulatorgolf – kärt barn har mång namn. Bland annat klubbens tävlingar och SM i simulatorgolf, men vi börjar med en hälsning från vår partner Indoor Golf.

Indoor Golf Group

Under de senaste åren har simulatorgolfen vuxit ordentligt i Sverige.

På förbundsmötet 2022 togs beslut att ”golf som utövas i simulatormiljö ska falla inom definitionen av golfsporten”. Svenska Golfförbundet ser simulatorgolfen som en väg för fler att hitta till golfen.

Är du sugen på att testa simulatorgolf? Eller är du redan en biten simulatorgolfare som letar efter tävlingar?

Upsala GK är partner till Indoor Golf Group med 19 anläggningar i Sverige. Det innebär bland annat att du som medlem hos oss får rabatt på spel hos dem och deras medlemskap och kan träna inomhus i vinter från 150 kr/h, drop-in och i mån av plats.

Läs mer och hitta ditt närmaste center här!

rwk28ck3e2r_1440

Klicka på spelaren!

KM & SM

Den 2-5 februari tar simulatorgolf plats på SM-veckan vinter i Skövde. 2024 hoppas vi ha UGK-representanter på plats.

Redan 2023 är det däremot dags för historiens första klubbmästerskap i simulatorgolf. Kvalet pågår under januari och februari, med final i mars – mer information kommer.

Alla är välkomna att delta. Du kan spela kvalet i vår studio, Indoor Golf på Gränby centrum eller valfri inomhushall med TrackMansimulatorer, det enda som behövs är ett Trackmankonto.