Det blev succé för KM-helgen

Hela 130 spelare ställde upp i olika klasser vid KM-helgen den 12-13 augusti. Trots att vädergudarna inte visade sig från sina bästa sidor så blev helgen med samlade klubbmästerskap ändå en succé. Flest deltagare hade Herrar-60 som samlade inte mindre än 27 deltagare.

Vår banpersonal hade som vanligt gjort ett fantastiskt förarbete så att mästerskapen skulle kunna genomföras medans många andra klubbar tvingats stänga anläggningarna.

Efter lördagens avslutade spel följde KM-banketten med prisceremoni. Restaurang Håmö Gård serverade en mycket uppskattad kotlettrad provencale med kantareller och rödvinssås följd av sin klassiska efterrätt — kanelbulleparfait.

7e368c3a-77c3-4e23-a044-2d6436811804
Birgitta Carlsson Fogdegård tar emot priset som klubbmästare i klass D70

Prisceremoni

Efter att huvudrätten avslutats förrättade tävlingskommittén, Johan Olsson, Ann-Sofie Liljekvist och Mats Eriksson, med hjälp av klubbens ordförande, prisutdelning i de klasser som spelat färdigt.

David Nyfjäll

David Nyfjäll blev klubbmästare i herrklassen

Resultat -13 efter 54 hål

‎Linn Svedlund .‎1

Linn Svedlund hade bästa resultatet i Damer hcp

Linn hade även det bästa resultatet scratch efter 54 hål (+14), men dessvärre var det för få deltagare för att kåra en klubbmästare i damklassen.

Klubbmästare 2023:

Herr: David Nyfjäll
Dam: För få anmälda

H21: Tim Holmberg
D21: För få anmälda

H40: Pierre Roos (efter särspel)

H50: Carl-Magnus Strömberg
D50: Cecilia Lind

H60: Olle Zidén (efter särspel)
D60: Karin Nilsson

H70: Olov Nordgren
D70: Birgitta Carlsson Fogdegård

H75: Bo-Arne Karlsson
D75: Karin Carlström (efter särspel)

H80: Björn Westerling

H85: För få anmälda

Bästa hcp-resultat i respektive klass:

Dam: Linn Svedlund
Herr: Fabian Söderberg

D21: För få anmälda
H21: Osvald Olsson

H40: Anders Lovén

D50: Eva Edwardsson
H50: Robert Östman

D60: Ingrid Zidén
H60: Staffan Lindgren

D70: Lena Sandelin
H70: Olov Nordgren

D75: Karin Carlström
H75: Leif Nero

H80: Björn Westerling

H85: För få anmälda

Parentation

Strax före middagen upphörde regnet och den planerade minnesstunden över bortgångna medlemmar kunde genomföras utomhus som planerat.

Ordförande Anders Kylesten läste en dikt av Barbro Lindgren med titeln ”Gråt inte!”. Den svenska flaggan halades till halv stång till tonerna av ett tapto som framfördes av trumpetaren Karl-Fredrik Kylesten från Norrlands Nations Salongsorkester. Därefter hedrade alla närvarande våra bortgångna vänner med en tyst minut. Efter att flaggan åter gått i topp genomförde klubbchef Marcus Eidelöf ett symboliskt utslag från första tee till minne av de medlemmar som slagit sin sista drive.