KM-helgen 2023

Klubbmästerskapen spelas 12-13 augusti

Vår ambition är att KM-helgen ska vara en folkfest för alla medlemmar med många deltagare, åskådare, god mat och diverse kringaktiviteter.

Så tveka inte att söka dig till Upsala GK på Håmö under helgen.

Först till start i klubbmästerskapen blir de som spelar två rundor under lördagen. Därefter följer övriga KM-klasser i den ordning som tävlingsledningen kommer att presentera efter lottningen.

Startlista lördag den 12 augusti

Vilken underbar klubb vi har med 132 anmälda till Klubbmästerskapen. I startlistan återfinner vi allt från US Opendeltagare till spelare med hancicap 31,7.

Klicka här för att se hela startlistan:

KM-banketten

Anmäl dig till KM-banketten och ät en utsökt tvårätters middag på Restaurang Håmö Gård för 299kr exklusive dryck. Banketten med prisutdelning påbörjas klockan 19.

Alla som spelar någon av KM-klasserna kan anmäla sig vid tävlingsanmälan.

Det går också bra att anmäla sig till KM-banketten genom att skicka ett mail till ansoli66@gmail.com .

Parentation

I samband med KM-helgen hålls en minnesstund över medlemmar som gått bort. Parentationen kommer att äga rum under lördagen strax innan KM-banketten. Samling sker vid den svenska flaggan klockan 18.45.

Flaggan kommer att halas. En tyst minut kommer att hållas. Alla som önskar inbjuds att göra ett minnesslag på rangen för att hedra våra vänner som slagit sin sista drive.

En kondoleansbok kommer att ligga framme i klubbhuset för den som vill skriva några minnesord över en bortgången vän.

Erbjudande - 100 kronor till medlemmar

Detta gäller endast lördag och söndag 12-13 aug 2023. Kom ut till klubben även om du inte spelar KM. Alla medlemmar får 100kr som kan användas som extra rabatt när ni handlar varor i shopen för minst 300kr eller laddar upp rangekortet. Rabatten är personlig och kan bara användas genom ett fysiskt besök i shopen.