Konferensverksamheten flyttar in

Under hösten har Upsala GK blivit en populär värd för konferenser och workshops. Såväl idrottsföreningar som företag har förlagt sina möten till Håmö Gård. Hos oss kan man få såväl god mat som en trevlig konferensmiljö och kombinera detta med avkopplande golfaktiviteter. I vår strävan att hålla Håmö Gård öppet året runt är vår konferensverksamhet en drivkraft under vinterhalvåret.

Det är numera Restaurang Håmö Gård som hanterar och koordinerar konferensbokningar samt hyr in klubbens tränare för golfaktiviteter till gästande grupper.

Konferensverksamheten kommer tillsvidare att härbärgeras i huvudbyggnaden. Orsaken till detta är att vårt röda hus med tävlingskansli och konferenslokal drabbats av en vattenläcka. Utredning av vad som hänt samt sanering av lokalerna pågår. Vi avvaktar med att spekulera om orsaker och omfattning tills utredningen är klar.