Det här var årets aprilskämt!

Här följer några saker som vi inte hann informera om vid årsmötet:

1) Efter Sveriges Natoanslutning kommer Flygvapnet att hålla internationella övningar med utgångspunkt från F16 med inledning på annandag påsk. Kontinuerlig övervakning av markområden kommer att ske inom 20 km från flottiljen. För vår klubb innebär detta att vi under övningsperioden fram till den 25 maj ej får använda jordbruksmaskiner (inklusive gräsklippare) på goflbanornas synliga ytor. Vi kommer istället att bespruta ytorna för att växtligheten inte ska bli för kraftig. Fråga efter skyddsutrustning mot kemikalierna  i vår shop.

2) Den 1 januari ändrades kommunallagen i så omfattning att en ny miljöavgift infördes för organisationer som inte är anslutna till det kommunala avloppsnätet. För att täcka golfklubbens kostnader för detta kommer vi att avgiftsbelägga parkeringsplatserna i anslutning till klubbens anläggning.

I avvaktan på att skyltar kommer upp från parkeringsbolaget (P-Fas), går det bra att betala avgiften i receptionen i samband med incheckningen. Parkeringsavgiften varieras automatiskt i förhållande till banornas beläggning i GIT. Det blir således billigare att parkera vid låg beläggning och dyrare vid hög beläggning.

Det blir även möjligt att abonnera på parkeringsplats. Ange ditt registreringsnummer till receptionen så dras avgiften automatiskt från ditt saldo genom att registreringsskylten läses av från en kamera monterad på caféet.

3) I likhet med vissa flygbolag kommer vi även att införa en särskild besöksavgift till toaletterna ute på banorna för att finansiera städningen. Ni kanske redan har sett de nya elektroniska lås som på försök har installerats under vintern.

Använd det nya nödnumret! Om du under en golfrunda behöver uppsöka en toalett skickar du ett sms med texten ”nödig” till nummer 0722493243. Det är viktigt att du även anger hålnummer! Dörren öppnas då automatiskt och du har 3 minuter på dig för besöket. Kostnaden (20 kronor exklusive moms) dras direkt från ditt mobilabonnemang. Besöksavgiften omfattar besök av en person, med då ingår handsprit i rimlig omfattning (men enbart för desinfektion av händer). Papper finns att köpa som tillbehör i vår välsorterade shop som även har hållare att fästa på golfbagen. På våra lånevagnar och golfbilar finns hållaren fast monterad.

Fortsatt trevlig påskhelg!