Niclas Olofsson, Head Professional

Känslan över att få tillträda tjänsten som Head Pro på anrika Upsala GK är svår att sätta ord på.
 Uttryck som stolt, ödmjuk och laddad är de första som dyker upp i mitt huvud, men dessa räcker inte långt för att beskriva det jag känner inombords.

Jag är född i Uppsala och var bosatt här till sju års ålder, så nu känns det lite som att komma hem igen. Förutom golf så ägnar jag min tid åt familjen som består av sambo och fyra barn. Under vinterhalvåret blir det mycket utförsåkning i fjällen.

Bakgrund

Jag började min bana som golftränare på Luleå golfklubb där jag verkade i 25 år och bedrev tränings- och shopverksamheten i egen regi.

Efter det styrde jag kosan mot Sundsvalls GK och den kombinerade tjänsten som klubbchef och Head Pro. De senaste två säsongerna har jag jobbat som Club Professional på Dalsjö GK.

Detta betyder att jag nu är inne på mitt 33:e år i branschen. Den samlade erfarenheten under alla dessa år har gett mig det lugn och den trygghet som jag hoppas ni skall märka och uppskatta.

Ska vi nämna något om svagheter så är väl det att jag är alldeles för förtjust i toscabullar!

Mitt ansvarsområde

Under våren presenteras kursupplägg på klubbens hemsida under fliken ”Träna golf”.

I min nya tjänst ingår även ansvaret för shop och reception. Eftersom jag anser att shopen är en viktig del av helhetsupplevelsen på klubben, så lovar jag att göra mitt yttersta för att den skall kännas relevant för alla klubbens medlemmar.

Jag ser fram mot att träffa dig när du kommer till Håmö nästa gång!

Mer information

Vill du veta mer om vilka utbildningar jag genomgått, och vad jag gjort, så hittar du den informationen här.

www.dingolfpro.com

Med vänliga hälsningar