Det går bra för Upsala golfklubb!

Maj månad var fantastisk. Gäster strömmade till klubben från när och fjärran och denna trend har fortsatt när vi nu är mitt inne i härliga juni. Ryktet om den kvalitet vi tillhandahåller sprider sig i golfsverige och vi kan vara stolta över vår klubb som lockar så mycket gäster. Vi är den bästa klubben i distriktet och en av landets bästa — för att citera huvudsponsorn till vår kommande tourtävling för damer i början av juli.

Medan andra golfklubbar kämpar sig fram i lågkonjunkturens bistra tider, så klarar vi oss mycket bra. Klubben sjuder av liv från morgon till kväll. På Restaurang Håmö Gård är det många som hänger kvar under eftermiddagarna på terrassen. Pizzaugnen är nu i bruk och därmed serverar Martin läcker, vedugnsbakad pizza torsdag till lördag från klockan 15.

Hållbarhet är numera ett nyckelord inom golfen och även när det gäller servering av mat. Restaurangen strävar mot att minska matsvinnet genom att inte servera för mycket på tallrikarna. Vill du ha påfyllning är det bara att säga till din servitör.

Den 1 juli är det invigningsfest på Restaurang Håmö Gård, läs mer och anmäl dig här!

Det går bra för våra proffs!

David Nyfjäll spelar US Open 15-18 juni. Om du inte orkar sitta uppe om nätterna och följa Upsala GKs deltagare i US Open via TV-sändningarna från Los Angeles är du välkommen att titta på reprisen på klubben dagen efter.

Anton Karlsson och Jesper Svensson har redan vunnit tävlingar under denna säsong och Jesper kom tvåa i förra helgens Challengetourtävling. Vi kommenterar våra spelares prestationer via Instagram och Svenskalag.

Det ser bra ut inför framtiden!

Upsala GK har en fantastisk juniorverksamhet. I veckan pågår sommarläger med ett tiotal fler deltagare än under fjolåret. Bosse Holmström och hans instruktörer lotsar såväl vana som nya spelare genom golfens härligheter. Framför allt spelas det mycket på Lilla banan och Mellanbanan.

Några kommande evenemang

LETAS-tävling 4-6 juli

Vi är glada att Capio Ögon Trophy spelas på Stora banan under första veckan i juli. Låt dig inspireras av dameliten genom att följa tävlingarna på plats.

Politikergolfen 7 augusti

Andra upplagan av politikergolfen spelas måndagen den 7 augusti på Stora banan. Kom och heja fram din politiker och låt dig imponeras av våra junior/elitspelare som spelar tillsammans med politikerna.

Anmäl er till KM 12-13 augusti

Helgen den 12-13 augusti kommer det att vara extra festligt på klubben. I år har vi samlat Klubbmästerskapen och KM-åldersklasser till en och samma helg. Vi ser fram mot många deltagare. Anmäl er till tävlingen senast den 9 augusti, klicka här!

Lokala regler 2023

Uppdatera dina kunskaper om de lokala reglerna för att på bästa sätt kunna utnyttja reglerna till din fördel på banorna. De uppdaterade lokala reglerna, samt tävlingsvillkor, finns att läsa på vår hemsida under: Spela golf/Golfbanor/respektive bana. Lokala regler finns även att läsa på anslagstavlan mellan övningsgreenen och tävlingsexpeditionen.

Vägvisning

Till sist kan vi konstatera att det går att förändra världen. Upsala GK flyttade till Håmö gård 1964. Efter 59 år har vi övertygat Trafikverket om att sätta upp vägvisningsskyltar som hjälper gäster att hitta till klubben. Därmed har vi sett till att även gästerna är på rätt väg.

Vi ses på klubben!
Anders Kylesten