Ett parti golf tack!

Den 11 september 2022 är det val till riksdag, region- och kommunfullmäktige. Men redan den 8 augusti avgörs vilka politiker som är bäst på golf, samt vilken inställning de olika partierna har till golf som sport och företeelse.

Välkomna till Politikergolfen på Upsala GK

Politikergolfen är en golftävling för politiker. Första start sker kl. 10.00 den 8 augusti. Tävlingen avgörs på Stora banan på Upsala Golfklubb, som förmodligen är den bästa banan i regionen.

Vi anpassar tävlingen till politikers späckade tidsschema och därför spelas 9 håls slaggolf med handicap. Tävlingen är en slags pro-am där varje boll kommer att bestå av politiker från olika partier samt en av Upsala golfklubbs junior-/elitspelare som vägledare.

Varje politiskt parti får ställa upp med valfritt antal deltagare, kommun-, region- och riksdagspolitiker, men enbart det bästa individuella resultatet räknas i tävlingen.

Vi räknar med att tävlingen kommer att bevakas av såväl regional media som fackpress.

Publik välkomnas! Kom och heja på din favoritpolitiker – eller diskutera med dem.

Startlista 8 augusti 2022

Det finns plats för efteranmälningar. Hittar du inte din lokala politiker så uppmana hen att anmäla sig. Vi uppdaterar löpande startlistan.

Isabelle Johansson, professionell spelare, Upsala GK
Eva Edwardsson, ordförande kommunfullmäktige Uppsala, GolfUppsala