Sista oktober!

Det varnas för snö och det är hög tid för att byta däck. Vi har fått det lite lugnare i klubbhuset där restaurangen har några mindre events och laddar upp för att servera julbord.

Under året har vi har aktivt marknadsfört Stora banan och restaurangen i Östergötland och västerut mot Värmland och Norge. Vi har i år nått många nya greenfee-spelare och de är verkligen nöjda. Sveriges bästa fairways och Sveriges bästa pizza kommer är återkommande kommentarer, vår service och helhetsupplevelse får höga betyg. Det är verkligen kul att att Upsala golfklubb får erkännandet vi förtjänar. Ser vi på spelet i stort så har vi haft ungefär lika många rundor mellan maj-oktober som förra året. Regnet i augusti kvittas mot den sena starten 2022, så allt som allt ungefär samma beläggning.

En del av verksamhetsplanen är vårt aktiva jobb med att skapa fler aktiviteter ute på klubben. Arbetet har gått framåt och vi ser att fler lägger lite mer tid att hänga hos oss vilket är jätteroligt. Medlemsresan med Jakob Remon har endast ett fåtal platser kvar (5 st).

De sista veckorna av året läggs på utvärdering samt planering av 2024. Banpersonalen har tagit fram fleecetröjorna och förbereder banan för bästa övervintring, samt service och underhåll av maskinparken. Vi rundar av med julrea i shopen för att sedan stänga för lite julledigt. Vi hoppas kunna presentera ett gediget program för dig som medlem i månadsskiftet januari-februari. Tävling, träning, mat, medlemskvällar och golfresor.

Sveriges bästa fairways och Sveriges bästa pizza

Studio & Simulator

Vi kommer till med sannolikhet att utöka samarbetet med Indoor Golf och det skulle kunna innebära att klubbens simulatorer kommer bokas genom Sweetspot, tillika Indoors bokningssystem. Studion har fått sig en uppfräschning med nya dukar och mattor, och planeras att öppna fredag 17/11.

Fakturering av årsavgift

Vi kommer även i år att erbjuda betalning av medlems- och spelavgifter i MinGolf. Detta är även möjligheten till delbetalning, om man inte använder MoreGolf Mastercard. (klicka på länken för att läsa mer), då FINQR upphör att leverera fakturorna framöver.

Planeras det utlandsresa med golf efter årsskiftet rekommenderas betalning i MinGolf för att medlemskapets giltighetstid ska förlängas per automatik, innan fakturorna skickas ut runt mars.

Kom även ihåg sista datumet att göra ändringar i medlemskapet, 31/12. Vid senare ändringar tillkommer det en avgift på 300 kr per medlemskap.