Framtida hopp vid Stora Seniorslaget

På sommarens hetaste dag kom Stora Seniorslaget till Upsala GK. Stora Seniorslaget, en tredagarstävling för alla över 55 år, spelades i år den 20-22 juli på Sigtuna GK, Upsala GK och Vassunda GK. Tävlingen bjöd på både dramatik och framgångar.

Något som särskilt uppskattades av deltagarna var det samarbete över generationsgränser som Upsala GK ställde upp med. Ella Kraft, Tim Holmberg och Erik Ulväng var starters och skötte dessutom resultatregistreringen. Spelarna möttes av trevligt och välkomnande bemötande av en trio som uppenbarligen har en naturlig fallenhet för att sköta en golftävling.

IMG_1418

Gösta Andersson och Bo Eriksson UGK, Lars-Åke Claesson Golf Uppsala, samt starters Tim Holmberg och Ella Kraft.

Med anledning av värmen körde Milton Pettersson runt med ishanddukar till de spelare som behövde kylas ner lite extra under eftermiddagen. En av spelarna från Sigtuna drabbades dessvärre av uttorkning och fick akut hjälp av Simon Svedlund, som för dagen jobbade i kiosken. Spelaren togs sedan om hand av klubbens personal i väntan på färd till sjukhus. I ett brev till klubbchefen tackar spelaren för hjälpen och framhåller att Upsala GK förmodligen har Sveriges bästa personal.

Seniorkommittén vill framföra ett stort tack för bra teamwork till Ella Kraft, Tim Holmberg, Erik Ulväng, Simon Svedlund, Milton Pettersson, Anette Haraldsson, Karin Rudolfsson och Karin Kraft.

Hur gick det i tävlingen då? Här är de bästa i varje klass från Upsala GK:
Lars Blom vann klass DH65 med 5 under par netto – Grattis tills segern !
Tryggve Palmquist kom 4:a i klass DH55 med +13,
Annarita Eriksson blev 6:a i klass DH70 med +5, och
Anders Larsson kom 10:a i klass DH75 med +8.

IMG_1417

Yvonne Andersson UGK, Thomas Holm Vassunda GK, Antonio Gonzalez Cabrera Golf Uppsala samt starter Ella Kraft.