Lag-SM damer 17-20 juli

På onsdag kl. 08.00 börjar Lag-SM i golf som detta år avgörs helt och hållet i Uppsala.
 Damernas elitdivision spelas på Upsala golfklubb.
 Herrarnas elitdivision spelas på Golf Uppsalas anläggning i Söderby.

Sveriges elit kommer till Uppsala för att göra upp om SM-titeln. Om vädret blir bra förväntar vi oss storpublik på vår förstklassiga bana. Det är fri entré till evenemanget. Vi är mycket stolta över att Svenska Golfförbundet valt Uppsala för SM.

Upsalas elitlag som ska försöka vinna SM på hemmaplan består av Ella Kraft, Nathalie Gozzi Svensson, Stina Wikström, Linn Svedlund, Felicia Wallmark Holmström och Anna Kehrer (ej med på bilden). Längst till höger ser vi lagets coach Therése Larsson.

Kom och heja fram laget!

Det är 14 klubbar som kommer till start i damernas elitdivision. Under onsdag och fredag spelas foursome och fyrboll. Under torsdag och lördag spelas slagspel i singlar.

Det kan inte uteslutas att UGKs damer har en psykologisk fördel av att spela på sin hemmabana. Med ett gott publikstöd ökar chanserna.